پایگاه حقوق اسلامی

[ وَ مَنْ یَتَعَدَّ «حُدُودَ»اللَّهِ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ ]

پایگاه حقوق اسلامی

[ وَ مَنْ یَتَعَدَّ «حُدُودَ»اللَّهِ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ ]

پایگاه حقوق اسلامی
کلمات کلیدی

رحیم پور ازغدی

پروانه وکالت بدون آزمون

وکلای دارای سابقه قضاوت

وکالت در فرانسه

معافیت از آزمون وکالت

قضاتی که وکیل می شوند

رانت قضات در آزمون وکالت

حذف سابقه قضاوت در آزمون وکالت

اقدام انقلابی مجلس در مبارزه با رانت

کشف حجاب در شبکه های اجتماعی

پرسش مجریان فرانسوی در مورد حجاب

پاسخ حسن روحانی به پرسش حجاب

واکنش رییس جمهور به کشف حجب

واکنش رئیس جمهور به کشف حجاب

واکنش حسن روحانی به کشف حجاب در شبکه های اجتماعی

حقوق زنان و حجاب

حقوق زنان در فرانسه

حجاب و حقوق بشر

دانلود وسایل الشیعه برای اندروید

دانلود کتاب درامدی بر عرف

دانلود کتاب دانستنیهای قضاوت

دانلود حقوق مدنی امامی

دانلود دروس حوزه علمیه برای اندروید

دانلود کتاب بررسی فقهی حقوقی شورای نگهبان

دانلود مکاسب برای اندروید

حقوق مدنى سید حسن امامى

دانلود کتاب دیدگاه های نو در حقوق کیفری اسلام

دانلود کتاب آرای وحدت رویه ( قوانین و مقررات کشور )

انتقاد ازغدی از جامعه شناسی

جامعه شناسی غربی

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

javadiمنطق قرآن نسبت به معاهدات بین الملی در بیان آیت الله جوادی آملی

به گزارش رجانیوز:

امسال نیز در ایام محرم ۱۰ برنامه با موضوع "عدالت اجتماعی در پرتو حماسه حسینی" توسط صدای جمهوری اسلامی پخش شد.

این استاد حوزه در بخشی از سخنان خود که در شب عاشورا پخش شد به رفتار عادلانه در مواجهه با کفار در بعد بین‏المللی اشاره کرد

در ادامه بخشی از سخنان آیت‏الله جوادی آملی در این باره می آید:

»...ما هم موظفیم حقوق دیگران را تعبیه کنیم هم مکلفیم حقوق خودمان را استیفا کنیم، پذیرش ستم با عدل سازگار نیست و این معنا در هر سه حوزه محترم است، هم حوزه‏ای که ما با مسلمانان و هم دینمان داریم، هم در حوزه‏ای که با موحدان عالم داریم و هم در حوزه‏ای که با بشرهای جهان اعم از ملحد و موحد داریم.

باید با آنها زندگی مسالمت آمیز و عادلانه داشته باشیم و اگر کسی در هر سه حوزه بخواهد حق مسلم ما را ادا نکند ما موظفیم قیام کنیم، ارشاد کنیم اولا، امر به معروف و نهی از منکر کنیم ثانیا، نشد با دست باز و با زبان مسلط [برخورد کنیم]

...و قَاتِلُواْ أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیْمَانَ لَهُمْ... (با پیشوایان کفر بجنگید، چرا که آنان را هیچ پیمانى نیست، باشد که [از پیمان‏شکنى‏] باز ایستند] در این آیه آمده است که با رهبران کفر مبارزه کنید نه چون اینکه مسیحی یا یهودی یا صهیونیست و کافرند، خواه کافر یا غیر کافر، نه اینکه اینها ایمان ندارند بلکه چون "أَیْمَان" ندارند.

کسانی که به مقررات ان‏پی‏تی هیچ توجه نمی کنند باید با اینها از در سازش وارد شوید.

این هم معنای نهضت حسینی است که عهده‏دار عهد بین‏المللی است این چنین نیست که عدالت فقط در حوزه داخل مصرف داشته باشد نه خارج، ما شیعه حسین بن علی(ع) هستیم بر ما حرام است زیر بار ظلم رفتن، ما با هیچ کسی که کافر است از آن جهت که کافر است مبارزه نمی‏کنیم، خواه کافر خواه غیر کافر برادر انسانی ماست گرجه برادر اسلامی ما نیست.

...این قرآن است که به ما می‏گوید "و مَا اسْتَقَامُواْ لَکُمْ فَاسْتَقِیمُواْ لَهُمْ" مادامی که آنها حقوق شما را رعایت می‏کنند شما هم رعایت بکنید مادامی که رعایت نمی‏کنند و قطعنامه را رعایت نمی‏کنند "و قاتلوا ائمه الکفر"، چرا؟ "انهم لا ایمان لهم" »
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۲ ، ۰۱:۰۰