پایگاه حقوق اسلامی

[ وَ مَنْ یَتَعَدَّ «حُدُودَ»اللَّهِ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ ]

پایگاه حقوق اسلامی

[ وَ مَنْ یَتَعَدَّ «حُدُودَ»اللَّهِ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ ]

پایگاه حقوق اسلامی
کلمات کلیدی

رحیم پور ازغدی

پروانه وکالت بدون آزمون

وکلای دارای سابقه قضاوت

وکالت در فرانسه

معافیت از آزمون وکالت

قضاتی که وکیل می شوند

رانت قضات در آزمون وکالت

حذف سابقه قضاوت در آزمون وکالت

اقدام انقلابی مجلس در مبارزه با رانت

کشف حجاب در شبکه های اجتماعی

پرسش مجریان فرانسوی در مورد حجاب

پاسخ حسن روحانی به پرسش حجاب

واکنش رییس جمهور به کشف حجب

واکنش رئیس جمهور به کشف حجاب

واکنش حسن روحانی به کشف حجاب در شبکه های اجتماعی

حقوق زنان و حجاب

حقوق زنان در فرانسه

حجاب و حقوق بشر

دانلود وسایل الشیعه برای اندروید

دانلود کتاب درامدی بر عرف

دانلود کتاب دانستنیهای قضاوت

دانلود حقوق مدنی امامی

دانلود دروس حوزه علمیه برای اندروید

دانلود کتاب بررسی فقهی حقوقی شورای نگهبان

دانلود مکاسب برای اندروید

حقوق مدنى سید حسن امامى

دانلود کتاب دیدگاه های نو در حقوق کیفری اسلام

دانلود کتاب آرای وحدت رویه ( قوانین و مقررات کشور )

انتقاد ازغدی از جامعه شناسی

جامعه شناسی غربی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

{ﺇِﻥﱠﱠ ﺍﻟﱠﱠﺬِﻳﻦَ ﻳُﺤِﺒﱡﱡﻮﻥَ ﺃَﻥْ ﺗَﺸِﻴﻊَ ﺍﻟْﻔﺎﺣِﺸَﺔُ ﻓِﻲ ﺍﻟﱠﱠﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﻟَﻬُﻢْ ﻋَﺬﺍﺏٌ ﺃَﻟِﻴﻢٌ ﻓِﻲ ﺍﻟﺪﱡﱡﻧْﻴﺎ ﻭَ ﺍﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻭَ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪُ ﻳَﻌْﻠَﻢُ ﻭَ ﺃَﻧْﺘُﻢْ ﻟﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥ}َ (19)

پیرامون صفحات حوادث روزنامه ها

_برگ های عبرت یا جزوه های جرم و جنایت

شاید همه ما شنیده باشیم که زندان ها دانشگاه جرم و جنایت هستند.اما در کنار این دانشگاه های ، راه های دیگری هم هستند که صرف نظر از نیت عاملان آنها عملا وسیله ای برای آموزش جرم و جنایت هستند آن هم آموزش از راه دور!
آری زندان ها، دانشگاه جرم و اخبار حوادث ،جزوات آموزش جرم هستند.
آیا شدیدتر ازآنچه این روزنامه و سایت ها انجام می دهند می توان با حکم حرمت اشاعه فحشا مخالفت کرد؟ أفلا تعلمون!
نمی دانم نویسندگان این گونه مطالب چقدر احساس مفید بودن در جامعه می کنند! جز این توهم عوامانه که بعله!ما مردم را بیدار می کنیم که متوجه باشند در جامعه چه خبر است و مراقب باشند تا خود را از این خطرات در امان نگه دارند.
بسیاری از مردم تنها با همین بهانه این مطالب را می خوانند در حالی که:
*به فرض که این حرف در مورد جرایمی مثل سرقت و جیب بری و امثال این ها با این مبنا که ممکن است سارقان و کلاهبرداران شیوه های جدیدی را به کار بگیرند درست باشد ولی قطعا در مورد قتل و ضرب و جرح و جرایم جنسی اینطور نیست.
*اگر واقعا چنین مطالبی به حال جامعه مفید بود قطعا خود شرع آن را یادآوری می کرد در حالی که در شرع ما ترویج خبر گناهان و معاصی دیگران در اشکال مختلف به شدت حرام شده است. مثل حرمت اشاعه فحشا، حرمت غیبت، حرمت عیب جویی،حرمت سوء ظن و ...
*در مورد جرایم مالی هم راه حل آن است که به جای اینکه داستان سرقت ها و کلاهبرداری های دیگران را به مردم عرضه کنیم،بیاییم نکات ایمنی و هشدارهای لازم را با مردم در میان بگذاریم بدون آنکه صحبت از روش های مختلف دزدی و کلاهبرداری بشود.
اما حقیقت این است که اینها همه بهانه است و گردانندگان روزنامه ها و سایت های زرد که برای کسب سود حاضرند دست به هر کاری بزنند اکنون اخبار حوادث را (که حتی بعضا با ویرایش های ادبی به صورت داستان ها و رمان های رنگارنگ در می آوردند ) وسیله ای برای جلب خواننده یافته اند. و مردم ناآگاه هم از روی هواهای نفسانی و یا از روی کنجکاوی مشتری پروپا قرص این روزنامه ها می شوند.
این قلم ها و نوشته های بی تقوا خواسته یا ناخواسته ریشه های اخلاق را هدف قرار می دهند و جو روانی مسموم و آلوده ای سرشار از بی اخلاقی، سوء ظن، بی اعتمادی و بی اعتقادی را در فضای جامعه منتشر می کنند.
عجیب آنکه بسیاری از این روزنامه ها که هرروز بعضا تا چهار پنج صفحه را هم به اخبار حوادث و در واقع اخبار فساد و فحشا اختصاص می دهند شاید تنها در حد یک صفحه در هفته به دین و مباحث اخلاقی بها می دهند و از این بدتر آنکه خود شاهد بودم که برخی از این روزنامه ها و سایت ها بعضا این اخبار فساد و فحشا را تحت عنوان اخبار جالب و گوناگون و خواندنی ها به مخاطبان ارائه می دهند!بدون آنکه تقبیح و اظهار کراهتی در میان باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۲ ، ۲۱:۲۶